Bransjens mest bærekraftige merkevare!
Bransjens mest bærekraftige merkevare!
Bransjens mest bærekraftige merkevare!

Bransjens mest bærekraftige merkevare 2024 - for femte år på rad!

Vi er utrolig stolte over å kunngjøre at norske forbrukere nok en gang har kåret The Body Shop til den mest bærekraftige merkevaren i kategorien skjønnhet!

Dette betyr at The Body Shop har vunnet i 2024, 2023, 2022, 2021 og 2020, og fortsetter å lede som et godt eksempel mot en mer bærekraftig fremtid.

Andrea Lindberg, PR & Marketing Manager i The Body Shop Norge

Andrea Lindberg, PR & Marketing Manager, The Body Shop

 

"Vi er stolte av å motta denne viktige prisen for femte år på rad, og ønsker å takke kundene våre for tilliten. Det er en givende anerkjennelse på at valgene vi tar for bærekraft og miljø blir lagt merke til. Som verdens første globale skjønnhetsmerke med 100% veganske produktformler, sertifisert av The Vegan Society, og med en forpliktelse til å være dyrevennlige og aldri teste på dyr, er dette en bekreftelse på vår kjerneidentitet og vårt sterke engasjement for bærekraft."

- Andrea Lindberg, PR & Marketing Manager i The Body Shop Norge. 

 

 

Sustainable Brand Index-logo

 

"For femte gang (!) har The Body Shop blitt stemt frem som den mest bærekraftige merkevaren i kategorien "skjønnhet"! Norske forbrukere ser og setter pris på deres viktige arbeid og fokus på rettferdighet, dyrevelferd og bærekraft. Ikke minst er deres sortiment blitt 100% vegansk!"

- Erik Elvingsson Hedén, grunnlegger av Sustainable Brand Index

 

 

Sustainable Brand Index-logo

The Body Shop har nylig blitt det første globale skjønnhetsmerket i verden med 100% veganske produktformuleringer sertifisert av The Vegan Society. Dette ambisiøse målet satt vi oss i 2021, da 60% av produktene våre allerede var 100% veganske og sertifisert av The Vegan Society.

The Body Shop var også den første skjønnhetsforhandleren som hadde kampanjer mot dyretesting i kosmetikk i 1989, med en grunnleggende tro på at dyr ikke skal skades i jakten på skjønnhet. Mens kampen fortsetter for et verdensomspennende forbud mot dyretesting i kosmetikk, var en helt vegansk produktserie vårt neste mål innen cruelty-free skjønnhet. Dette har vi nå klart!

Vi har installert refillstasjoner i butikken på Galleriet i Bergen, Bogstadveien, Klingenberggata og på Strømmen Storsenter og har planer om å installere flere i løpet av året. I disse butikkene får kundene muligheten til å gjenbruke emballasje i stedet for å kaste den, og bidrar til at det mest bærekraftige valget blir enkelt, praktisk og tilgjengelig. 

 

Sustainable Brand Index vinner 2020, 2021, 2022 og 2023

 

The Body Shop ble også kåret til den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhet i Norge i 2020, 2021, 2022 og 2023.

Vi i The Body Shop er stolte av vårt arbeid innen bærekraft. Vi kjemper for å få til en positiv forandring i verden, og lager produkter med kjærlighet og respekt for dyrevelferd, miljøvern, rettferdig handel og sosialt ansvar. Ikke bare har vi stort fokus på bærekraft i dag, men vi har også store planer for fremtiden.

 

- Alle våre produkter er nå 100% veganske og sertifisert av The Vegan Society*- Les mer om dette, og hvorfor du bør velge vegansk hud-, hår- og kroppspleie her!

 

- The Body Shop Norge skal bli B-Corp sertifisert. The Body Shop International ble sertifisert i 2019, men det er ikke godt nok for oss. Vi ønsker også en egen sertifisering lokalt i Norge. B-Corp er selskaper som drifter etter de høyeste sosiale og bærekraftige standardene både for mennesker og for planeten vår - Les mer om The Body Shop Internationals reise til B-Corp sertifisering her

 

- Innen 2025 vil all vår emballasje innenfor kategoriene kropp, bad og hår være fullt ut resirkulerbare* - Les mer om vår emballasje her

 

- I 1987 lanserte vi vårt eget program for solidarisk handel, Community Fair Trade. Gjennom programmet kjøper vi etiske høykvalitetsprodukter og ingredienser fra tusener av produsenter, bønder og håndverkere over hele verden. Det hjelper våre leverandører å få tilgang til verdensmarkedene og investere i miljøprosjekter og sosiale prosjekter som kommer lokalsamfunnet til gode - Les mer om vårt program for solidarisk handel her

 

- I 2019 lanserte vi, som første kosmetikkaktør, resirkulert plast fra solidarisk handel - prosjektet Plastics for Change. Vi bruker resirkulert plast i vår bærekraftige produktemballasje som ellers kunne havnet i naturen. Gjennom handelen med oss får menneskene som er avhengig av å plukke søppel for å overleve, muligheten til en lønn å leve av, bedre sanitærforhold og bedre arbeidsforhold - Les mer om Plastics for Change her

 

- Vi har kjempet for dyrs rettigheter siden 1989, og vil fortsette å kjempe. Vi jobber for å oppnå et verdensomspennende forbud mot dyretesting innen kosmetikk - Les mer om vår kamp mot dyretesting her

 

*Produkter som ikke er sertifisert av The Vegan Society og som ikke er fullt ut resirkulerbare kan fremdeles være tilgjengelige i markedet på dette tidspunktet, men disse vil fases ut.