Bransjens mest bærekraftige merkevare!
Bransjens mest bærekraftige merkevare!
Bransjens mest bærekraftige merkevare!

The Body Shop er den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhet i Norge - for tredje år på rad!

For tredje år på rad har The Body Shop blitt kåret til den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhetsbransjen i Norge, ifølge norske forbrukere. Dette kommer frem av 2022-kåringen av Europas og Norges største varemerkestudie om bærekraft - Sustainable Brand Index. 11 600 nordmenn i alderen 16-75 år (intervjuet under perioden desember 2021-februar 2022) har avgitt sin stemme, og stemt The Body Shop frem som årets mest bærekraftige merkevare innen skjønnhetsbransjen. Totalt var 265 merkevarer innen 25 bransjer med i årets undersøkelse.

 

The Body Shop er den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhet i Norge

- for tredje år på rad!

 

For tredje år på rad har The Body Shop blitt kåret til den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhetsbransjen i Norge, i følge norske forbrukere.

Dette kommer frem av 2022-kåringen av Europas og Norges største varemerkestudie om bærekraft - Sustainable Brand Index.

11 600 nordmenn i alderen 16-75 år (intervjuet under perioden desember 2021-februar 2022) har avgitt sin stemme, og stemt The Body Shop frem som årets mest bærekraftige merkevare innen skjønnhetsbransjen. Totalt var 265 merkevarer innen 25 bransjer med i årets undersøkelse.

 

Cecilie Sandbu, Marketing & PR Manager i The Body Shop Norge

Cecilie Sandbu, Marketing & PR Manager, The Body Shop

 

 

"Det er med stolthet og ydmykhet at vi tar imot denne viktige prisen for tredje år på rad. Det er en givende anerkjennelse på at valgene vi tar for bærekraft og miljø blir lagt merke til. Målet vårt er å være best, og vi har høye ambisjoner for veien videre."

- Cecilie Sandbu, Marketing & PR Manager i The Body Shop Norge. 

 

 

Sustainable Brand Index-logo

 

"The Body Shop fortsetter å vise styrke innen bærekraft, ifølge norske forbrukere. Gjennom sine tydelige vurderinger og sin aktivisme overbeviser de det norske folk, og klatrer dessuten fra 19 til 18-plass i den totale rankingen."

- Erik Elvingsson Hedén, grunnlegger Sustainable Brand Index

 

 

Sustainable Brand Index-logo

 

The Body Shop ble også kåret til den mest bærekraftige merkevaren innen skjønnhet i Norge i 2020 og 2021.

Vi i The Body Shop er stolte av vårt arbeid innen bærekraft. Vi kjemper for å få til en positiv forandring i verden, og lager produkter med kjærlighet og respekt for dyrevelferd, miljøvern, rettferdig handel og sosialt ansvar. Ikke bare har vi stort fokus på bærekraft i dag, men vi har også store planer for fremtiden.

 

  • Innen 2023 skal alle våre produkter være 100% veganske og sertifisert av The Vegan Society* - Les mer her

 

  • Innen utgangen av 2023 skal The Body Shop Norge bli B-Corp sertifisert. The Body Shop International ble sertifisert i 2019, men det er ikke godt nok for oss. Vi ønsker også en egen sertifisering lokalt i Norge. B-Corp er selskaper som drifter etter de høyeste sosiale og bærekraftige standardene både for mennesker og for planeten vår - Les mer her

 

  • Innen 2025 vil all vår emballasje innenfor kategoriene kropp, bad og hår være fullt ut resirkulerbare* - Les mer her

 

  • I 1987 lanserte vi vårt eget program for solidarisk handel, Community Fair Trade. Gjennom programmet kjøper vi etiske høykvalitetsprodukter og ingredienser fra tusener av produsenter, bønder og håndverkere over hele verden. Det hjelper våre leverandører å få tilgang til verdensmarkedene og investere i miljøprosjekter og sosiale prosjekter som kommer lokalsamfunnet til gode - Les mer her

 

  • I 2019 lanserte vi, som første kosmetikkaktør, resirkulert plast fra solidarisk handel - prosjektet Plastics for Change. Vi bruker resirkulert plast i vår bærekraftige produktemballasje som ellers kunne havnet i naturen. Gjennom handelen med oss får menneskene som er avhengig av å plukke søppel for å overleve, muligheten til en lønn å leve av, bedre sanitærforhold og bedre arbeidsforhold - Les mer her

 

  • Vi har kjempet for dyrs rettigheter siden 1989, og vil fortsette å kjempe. Vi jobber for å oppnå et verdensomspennende forbud mot dyretesting innen kosmetikk - Les mer her

 

*Produkter som ikke er sertifisert av The Vegan Society og som ikke er fullt ut resirkulerbare kan fremdeles være tilgjengelige i markedet på dette tidspunktet, men disse vil fases ut.