Meny
Meny

Forever Against Animal Testing

| The Body Shop®

FORBY TESTING PÅ DYR

Vi var det første globale kosmetikkselskapet som kjempet mot testing på dyr. De tre siste tiårene har vi jobbet sammen med vår kampanjepartner Cruelty Free International, og vår felles innsats ledet til et forbud mot testing av kosmetikk på dyr i EU i 2013. Men det er ikke nok. Den dag i dag blir dyr brukt i testing, og vi vil sette en stopper for dette over alt og for alltid.



SKRIV UNDER PÅ KAMPANJEN

Ta et standpunkt sammed med oss for å forby testing av kosmetikk på dyr - overalt!
Bli med på vår Forever Against Animal Testing-kampanje ved å delta på denne underskriftskampanjen.
Vi ønsker å samle 8 millioner underskrifter som skal presenteres for FN i 2018




Sist oppdatert 4. juli



OM CRUELTY FREE INTERNATIONAL

Møt Cruelty Free International, vår kampanjepartner gjennom 28 år! Se videoen for å lære mer om Cruelty Free International, The Body Shop og mytene rundt testing på dyr.

HVA VI TROR PÅ

Vi har alltid trodd på dyrevennlig kosmetikk, og på å aksjonere for forandring. Det var årsaken til at vi sammen med Cruelty Free International var det første, globale kosmetikkselskapet som hadde kampanjer mot testing på dyr. I dag fortsetter vi å kjempe for vår drøm om en verden uten testing av kosmetikk på dyr. Vi er dyrevennlige, 100% vegetariske og sertifisert med Leaping Bunny-logoen.

Vi var faktisk et av de første selskapene som ble sertifisert med Leaping Bunny tilbake i 1997. Denne logoen er den eneste internasjonalt anerkjente sertifiseringen som gjør at forbrukere lett kan identifisere og kjøpe kosmetikk som ikke har blitt testet på dyr. Det er den eneste sertifiseringsordningen som krever hvert at hvert selskap åpner seg for uavhengig granskning gjennom hele forsyningskjeden…

for å sikre at en tilfredstiller de høye kravene for å bli sertifisert. Leaping Bunny-logoen vil fremover bli trykket på all vår emballasje. Dersom du har et produkt fra The Body Shop, som enda ikke har fått Leaping Bunny-logoen på emballasjen kan du likevel være sikker på at produktet er dyrevennlig og godkjent av Cruelty Free International. Dette gjelder nemlig alle våre produkter.

VI HAR KJEMPET I SNART 30 ÅR!

1989

The Body Shop startet sin første kampanje for å avslutte dyreforsøk, og var det første globale kosmetikkselskapet som tok opp kampen.

1998

Storbritannias myndigheter tok vår kampanje og alle innsamlede underskrifter til etteretning, og forbød dyretesting av kosmetiske produkter og ingredienser.

2003

Innsamling av underskrifter av The Body Shop og Cruelty Free International (den gang kjent som British Union for the Abolition of Vivisection, eller BUAV) var med å bidro til et forbud i EU rundt dyretesting av kosmetikk.

2009

EU implementerer sitt forbud mot dyretesting av kosmetiske produkter og ingredienser.

2013

Cruelty Free International, og samler 1 million underskrifter som påvirker fremgang over hele verden. Dette ved at Sør-Korea, New Zealand og India har et utvalg av forbud på plass. Australia ventes å følge på, og har lovet et forbud i juni 2017, det samme er Taiwan i 2019. Cruelty Free International har undervist forskere i Vietnam, og diskuterer nå med Thailand og andre myndigheter mulighetene for et forbud over hele Asia og Oseania.

VÅR FORPLIKTELSE

Vi har aldri testet noen av våre ingredienser eller produkter på dyr, og vi kommer aldri til å gjøre det. Vi kjøper bare ingredienser fra leverandører som møter kravene fra Cruelty Free Internationals Leaping Bunny-sertifisering. Det finnes ingen om og men; du kan være trygg på at The Body Shops produkter er dyrevennlige. Det er årsaken til at vi stolt viser frem Leaping Bunny-logoen på all ny produktemballasje og i våre butikker.

Ikke alle kosmetikkselskaper oppnår denne standarden da den krever en omfattende forpliktelse fra vår side, inkludert regelmessige gjennomsyn av Cruelty Free International. I hverdagen er vi svært nøye i oppfølgingen av våre leverandører. Vi krever årlig verifisering fra hver leverandør på at de ikke bruker ingredienser som er testet på dyr. Dersom vi ikke får dette, bytter vi leverandør, og i noen tilfeller har vi måttet fjerne ingredienser og reformulere produkter for å møte vår standard.

SÅ, HVORDAN TESTER VI PRODUKTENE VÅRE?

The Body Shops produkter går gjennom omfattende tester for å sikre at de er sikre og effektive å bruke, samtidig som de forblir dyrevennlige.
Vi bruker 3 hovetyper av testing, og disse involverer bruk av datamaskiner, syntetisk hud og mennesker:

In-silico (datamaskinbasert) analyse bruker allerede tilgjengelige data som hjelper oss å vurdere egnetheten til lignende ingredienser.

Laboratorieprodusert EpiSkin (skapt av L’Oreal). Dette er hudvev dyrket av menneskelige hudceller, og de gir oss mulgiheten til å utføre sikre tester på hudceller som reagerer på same måte som menneskelig hud – uten å skade mennesker eller dyr.

Til sist, for å sikre at produktene fungerer som lovet bruker vi områdetesting på mennesker. Dette betyr å påføre en liten mengde produkt på et område av huden for å sikre at det reagerer riktig. Dette skjer i den siste delen av testingen – når formulaen er så og si ferdig. Vi utfører også kontrollerte brukertester der mennesker tester våre produkter bade ift å passe ulike hudtyper og kosmetisk effektivitet. Disse testene er alltid overvåket av medisinsk personell når dette er nødvendig.

 

LA OSS FORBY DYRETESTING – OVER HELE VERDEN

Her er landene hvor dyretesting er forbudt i dag. Ikke så mange, sant? Det må forandres!
#FOREVERAGAINSTANIMALTESTING

PRIVACY-STATEMENT
Personal information that you supply will be used by The Body Shop International Plc, members of its group and franchisees (“TBS”) and Cruelty Free International [and its sponsoring organisation the British Union for the Abolition of Vivisection (BUAV)] (“CFI”), in relation to this campaign. Where necessary for the purposes of the petition, we may share this information with third parties such as the United Nations and government agencies. Where you have provided consent, your details may be used (i) to update you on this campaign, (ii) by CFI to inform you of its activities and/or (iii) by TBS to send you news about its other campaigns and product offers. You may unsubscribe from receiving such emails at any time. Except as stated here and with contractors acting on our behalf, TBS and CFI will not share your personal information with any third party without your explicit prior consent. For further information on how TBS and CFI use and maintain the security of your information, see: [insert details of campaign specific privacy policy or link to TBS and CFI privacy policy]