SALGSBETINGELSER

Her kan du gjøre deg kjent med salgsbetingelsene til The Body Shop som gjelder når du handler i nettbutikken vår.

PRISER

Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos The Body Shop (Ace Shops AS) og ordren gir full oversikt over alle kostnader ved bestilling, som også utgjør fakturagrunnlaget. Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men ekskl. portokostnader og ekspedisjonsgebyr.
The Body Shop tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen kan ikke endres på en ordre du allerede har fått bekreftet.

 

BETALING OG FRIST

Du kan betale med Visa, Mastercard, Kredittkort eller DNB Vipps i vår nettbutikk. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Dersom du ønsker å utsette betalingen eller å betale med faktura kan du hos oss benytte Klarna konto eller Klarna faktura.

Har du spørsmål angående din faktura kontakt Klarna på tlf: 21 01 89 91 eller kontakt deres kundeservice.

 

TILBUD

Våre tilbud gjelder så langt lageret rekker. Når du har mottatt betalingsbekreftelse per epost er kjøpet gjennomført.

 

NYHETSBREV

The Body Shop ønsker å sende deg jevnlige nyhetsbrev pr e-post med produktanbefalinger, tilbudsprodukter, produktnyheter m.m. Du kan når som helst melde deg av tjenesten ved å klikke nederst på tilsendte nyhetsbrev.

 

ANGRERETT OG ANGREFRIST

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. For kjøp i nettbutikken har du ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunktet du mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp. Hvis du ønsker å benytte deg av angrefristen, må varen returneres til oss i originalemballasjen og i salgbar stand.

 

REKLAMASJON

Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan du ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Vi krever skriftlig reklamasjon til support@thebodyshop.no. Du vil mottta automatisk svar på at reklamasjonen er mottatt. Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak. Vi vil gi deg en skriftlig tilbakemelding på reklamasjonen i løpet av tre-fem dager.

 

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

 

RETUR OG KUNDESERVICE

Du kan enkelt returnere en ordre, eller deler av en ordre. Send en mail til support@thebodyshop.no så sender vi deg en returetikett på mail. Dette er helt gratis. Vennligst oppgi ordrenummer slik at vi kan følge opp henvendelsen mer effektivt. Varene sendes tilbake til vårt lager:

Ace-Shops AS
v/Lageret
Fossumveien 68

1359 Eiksmarka

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. Disse vil ikke bli innløst.

 

FRAKT OG OMKOSTNINGER

Vi bruker ShipAdvisor som gir deg som kunde flere valgmuligheter for frakt når du kommer til kassen. Fraktprisene oppdateres ut fra ditt postnummer og valg av type frakt. Prisen varierer etter vekt/volum og fraktmåten du velger. Total fakturasum inkludert porto/ekspedisjonsgebyr vil stå spesifisert i ordrebekreftelsen. Ved forsendelse til Svalbard, ta kontakt med oss på support@thebodyshop.no. Fraktpris til Svalbard er 250,- som vil faktureres i etterkant av bestillingen.

 

LEVERING

Varer leveres kun til postadresser i Norge. Bestillinger effektueres normalt i løpet av 1-3 virkedager, men vi tar forbehold om at vi kan være midlertidig utsolgt for noen varer. Varene blir levert med Porterbuddy, Helt Hjem eller Bring til ditt nærmeste utleveringssted og vil normalt ikke ta mer enn 1-4 dager, avhengig av hvor man bor i landet. Ved helligdager må det beregnes noe lengre leveringstid enn normalt. Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom dette ikke er mulig vil vi ettersende resten uten kostnad for deg.

Vi sender varene fortløpende, og i løpet av 0-2 virkedager etter at ordren er lagt inn. (Forbehold om at det i enkelte tidsperioder vil det ta noe lengere tid).

HELTHJEM 

HeltHjem leverer pakker (opptil 5 kg, og innen visse målbestemmelser: H 25cm / L 35cm / D 12cm) til postkasse/dørmatte før kl.07 på morgenen. Alle pakker kan spores, helt frem til leveringspunktet. Pakken kan spores på www.helthjem.no/sporing. Kunden får SMS når pakken ligger klar i postkassen eller på dørmatten. Hvis pakken ikke kan leveres på døren, kan du hente pakken på et utleveringssted i nærheten av der du bor. Les mer her!

UAVHENTEDE PAKKER

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr på 49,-.

SPORING AV VARER

Du kan spore alle pakker med ditt valgte leveringsalternativ.

HeltHjem: https://helthjem.no/sporing

Bring: https://www.bring.no/motta/spore

Trenger du hjelp? Ikke nøl med å sende oss en mail på: support@thebodyshop.no

 

KONTAKT OSS

Har du spørsmål rundt din bestilling kontakt oss på support@thebodyshop.no