THE BODY SHOP NORGE

 

- Vi er ikke konkurs

Den siste tiden har vært utfordrende for The Body Shop Norge, men én ting er sikkert – vi er her for å bli! Selv om selskapet gikk konkurs i mai 2024, ble det kjøpt opp allerede dagen etter, og vi har vært i drift hele veien. Kjeden har fått nye internasjonale eiere på plass fra 2025, det kommer store produktlanseringer og det er satt en spennende visjon for fremtiden. Dermed ser vi optimistisk på året som kommer, og retningen The Body Shop tar.

- Utfordringer og muligheter

The Body Shop International har de siste årene gjennomgått en omfattende rekonstruksjon, noe som har påvirket både produksjonen av varer, kanselleringer av nye produktlanseringer og økonomiske utfordringer. Til tross for dette har The Body Shop Norge jobbet hardt for å beholde og øke vår tilstedeværelse i markedet. Vi har måttet ta noen tøffe valg som har inkludert nedleggelser av butikker som ikke lenger var levedyktige, samt at vi har vært nødt til å legge ned lokasjoner der vi ikke har fått fornyet leieforholdet vårt i et krevende marked.

- Sterk tilstedeværelse i Norge

The Body Shop etablerte seg i Norge på 1980-tallet og har siden vært en ledende aktør i det norske kosmetikkmarkedet. Butikkene har vært kjent for sitt sterke fokus på miljøvennlige produkter, refill-løsninger og kampanjer for sosial rettferdighet. Per i dag har vi 14 fysiske butikker som strekker seg fra Oslo til Tromsø, og vi jobber aktivt med å finne nye, lønnsomme lokasjoner for videre vekst. Samtidig satser vi sterkt på vår nettbutikk, som gir kundene våre en enkel og tilgjengelig måte å handle sine favorittprodukter på – uansett hvor de befinner seg i landet.

- Fremtiden er lys

Med 2025 godt i gang, er vi klare for en ny start med en fornyet businessvisjon og ambisiøse planer. Store produktlanseringer er på vei, og vi gleder oss til å gi kundene våre enda flere bærekraftige og innovative produkter av høy kvalitet. 

Vi ønsker å rette en stor takk til våre trofaste kunder – dere er grunnen til at vi kan fortsette å eksistere i et utfordrende retailmarked. Vi ser frem til å fortsette reisen sammen med dere, og vi lover å fortsette å tilby produkter og verdier som gjenspeiler vårt engasjement for bærekraft, kvalitet og samfunnsansvar.

Takk for at dere støtter oss ❤️